Unit Integriti

Teras Aktiviti
  1. Tadbir Urus
    • Memastikan tadbir urus yang terbaik dilaksanakan.
  2. Pengukuhan Integriti
    • Melaksanakan program pembudayaan integriti.
  3. Pengesanan Dan Pencegahan
    • Menjalankan siasatan terhadap aduan salah laku kakitangan.
    • Menyediakan laporan salah laku kakitangan kepada pihak berkaitan.
  4. Pengurusan Aduan
    • Menerima dan mengambil tindakan ke atas semua aduan / maklumat mengenai salah laku anggota.
  5. Pematuhan
    • Memastikan pematuhan terhadap undang-undang dan peraturan yang berkuatkuasa.
  6. Tatatertib
    • Melaksanakan tugas urusetia Lembaga Tatatertib.
Piagam Pelanggan
  • Memastikan Mesyuarat JKTU KESEDAR dilaksanakan 3 kali setahun dan lebih awal daripada Mesyuarat JKTU KKLW.
  • Melaksanakan program pembudayaan integriti seperti majlis penerangan, kursus, forum dan seminar kepada kakitangan KESEDAR sekurang-kurangnya 1 kali sebulan.
  • Menyelesaikan siasatan setiap aduan salah laku kakitangan dalam tempoh dua minggu sebelum mengemukakan laporan kepada pihak berkaitan.
  • Memaklumkan akuan terima dalam tempoh 1 hari bagi setiap aduan yang diterima manakala maklumbalas dalam masa 15 hari.
  • Membuat pemantauan ke bahagian-bahagian berkaitan setiap 6 bulan sekali mengenai pematuhan kepada peraturan yang digunapakai.
  • Mengadakan Mesyuarat Lembaga Tatatertib apabila ada kes yang berkaitan dan mengemukakan Laporan Pengurusan Tatatertib kepada JPA sebanyak 4 kali setahun.

Halaman: 1  2