Meningkatkan keupayaan Pengetahuan Dan Inovasi Serta Memupuk Minda Kelas Pertama.
Meningkatkan Penjawat Yang Berkompetensi Melalui Pemerkasaan Pengurusan Organisasi Secara Inovatif Dan Strategik.
Objektif
Melahirkan Penjawat Berkompetensi Bagi Memartabatkan KESEDAR Sebagai Sebuah Organisasi Yang Cemerlang.
Mentransformasikan Pengurusan Sumber Manusia Kearah Menyediakan Perkhidmatan Yang Menyeluruh Bagi Memberi Impak Yang Maksima Kepada Kumpulan Sasaran.
Piagam Pelanggan
Kelulusan pinjaman kenderaan dalam masa dua (2) minggu dan tertakluk kepada baki peruntukan yang ada.
Kelulusan skim pembiayaan komputer dalam masa dua (2) minggu dan tertakluk kepada baki peruntukan yang ada.
Perakuaan pemangkuaan/tanggung kerja akan disiapkan dalam masa dua (2) minggu daripada tarikh penerimaan perakuan.
Penyediaan baucer pembayaran dalam masa 2 (2) minggu.
Perakuaan pemberian taraf berpencen akan dibuat dalam masa tiga (3) minggu setelah dokumen-dokumen berkaitan diperolehi.
Semakan dan kelulusan tuntutan elaun perjalanan dan lebih masa akan disiapkan dalam masa seminggu setelah tuntutan diterima.
Penyediaan Penyata Perubahan (KEW.8) dalam masa 1 minggu selepas menerima butir-butir perubahan.
Perakauan untuk kelulusan Elaun Motosikal dalam masa 1 minggu.
Menerima, menjawab dan membuat panggilan telefon dalam suasana yang mesra dan sopan sentiasa.
Merekodkan butir-butir perubahan ke dalam Buku Perkhidmatan Kerajaan (BPK) dalam masa seminggu.
Urusan penyediaan butir-butir Pengesahan Jawatan dalam masa dua (2) minggu.
Surat-surat dari luar akan diedarkan kepada yang berkenaan pada hari yang sama atau pada hari berikutnya. Surat keluar akan diposkan pada yang berikutnya.
Penyediaan kertas-kertas persaraan akan dimulakan dua (2) tahun sebelum tarikh persaraan.
Kelulusan semua jenis cuti dalam masa satu (1) minggu.
Carta Fungsi Bahagian Pentadbiran dan Pengurusan Sumber Manusia