*Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan KESEDAR dikeluarkan secara 2 kali setahun. Harap maklum.
Pencapaian piagam pelanggan bagi tahun 2016 (Jan Hingga September 2016)
BIL
PIAGAM PELANGGAN
MENETAPI TEMPOH MASA / STANDARD PIAGAM PELANGGAN
CATATAN
JUMLAH
PERATUS PENCAPAIAN
1.
Berusaha Membuka Minda Dan Membina Budaya Kearah Melahirkan Masyarakat Yang Berpegang Teguh Kepada Ajaran Agama, Berilmu, Memiliki Daya Tahan Dan Nilai Etika Yang Tinggi.
Program Khidmat Komuniti
85%
Mengikut jadual
2.
Membantu menyediakan kemudahan infrastruktur kepada penduduk luar bandar dalam kawasan Kelantan Selatan
33 projek utiliti
90.09%
Mengikut jadual
67 projek kemudahan awam
84.94%
Mengikut jadual
35 projek jalan perhubungan desa
90.87%
Mengikut jadual
31 projek jalan pertanian
94.23%
Mengikut jadual
3.
Berusaha Meningkatkan Pendapatan Masyarakat Kelantan Selatan Supaya Melepasi Garis Kemiskinan Melalui Program-Program keusahawanan dan kemahiran
18 Kursus
70%
Mengikut jadual
4.
Melaksanakan Aktiviti Pembangunan LadangTanam Semula di Rancangan Kemajuan Tanah
4969.022 ha
83.43%
Mengikut jadual
5.
Menyediakan Laporan Bulanan, SukuTahun Dan Tahunan Mengikut Jadual Yang Telah Ditetapkan.
12 kali setahun
85%
Mengikut Jadual
6.
Memberi Perkhidmatan Dan Layanan Yang Mesra, Tepat Dan Cepat Kepada Semua Pelanggan. Segala Aduan yang diterima akan diselesaikan dalam masa 7hari bekerja.
100%
Pemprosesan cek yang dijanjikan adalah selama 14 hari bekerja.
100%
untuk menyelesaikan aduan mengenai KESEDAR dalam tempoh 7 hari bekerja dari tarikh aduan diterima